kulak ucu vorteksi

Moderatörler: Eğitmen, Yardımcı Eğitmen

kulak ucu vorteksi

Mesajgönderen expilot tarih Pzt Eki 01, 2007 3:56 pm

kulak ucu vorteksi tuna zaten bahsetmiş yazısında performansı azalttıgından vs,vs, den ben S.İ.V acısından onemli olabilecek bi kac degerlendirme yapcam kulak ucu vorteksi ne isimize yarar ???? bence yaptıgımız kol ucuslarında kulak degdiren arkadasların kanatlarında ufak tefek kapanlamalara neden olabilir.bu yuzden nemiş biz yaptık siz yapmayın mış.keske alpin dedigi gibi 15 kanak kol yapsak.kanat buyuk olunca vortekside buyuk oluyo mesela fethiye gibi kalabalık mekanlarda tandemcilerin etrafında cok dolasmamak lazım bence cunku nekadfar ekmek o kadar girdab. bir ikincisi kulak ucu gidabının onem kazanabilecegi konu nerde duydugumu tam hatırlamıyorum yamasut dergisi olabilir.yere yakın atılan spirallerde yada grand spirallerde kulak ucunun olusturdugu girdapın spiral cıkısı kapanmalara yol aca bilecegi.normal spiralde irtifa oldugu icin bu kapanmaları cok onemsemioruz ama yere yakın olunca puffff.GRAND SPİRAL YAPACAKLARA DUYRULURRRRR
Kullanıcı avatarı
expilot
Mezun Üye
 
Mesajlar: 185
Kayıt: Cum Kas 11, 2005 2:15 pm
Konum: Ümit Hüseyin TOPAL

Mesajgönderen ubu tarih Pzt Eki 01, 2007 4:12 pm

Vorteks : [img:40525555b9]http://img125.imageshack.us/img125/1166/mamboo06iy7.jpg[/img:40525555b9] [b:40525555b9]Ümitin bahsettiği olayı anlamak için uçağı grand yaparken simule edin. [/b:40525555b9] Kanat kabardıktan sonra kanat ucu girdabının içine girecektir. [img:40525555b9]http://img529.imageshack.us/img529/3310/737pxairplanevortexeditaf0.jpg[/img:40525555b9]
En son ubu tarafından, Pzt Eki 01, 2007 4:19 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 değişiklik yapıldı.
"Efsane ;

Ayrıcalıklı hareketlerin sonucunda doğar...

Uçurumları sevenlerin kanatları olmalı."

Nietzsche
ubu
Mezun Üye
 
Mesajlar: 239
Kayıt: Cum Kas 11, 2005 4:20 pm
Konum: Zeki ÜNAL

Mesajgönderen expilot tarih Pzt Eki 01, 2007 4:17 pm

abooo ben almiiim eksik galsın grand
Kullanıcı avatarı
expilot
Mezun Üye
 
Mesajlar: 185
Kayıt: Cum Kas 11, 2005 2:15 pm
Konum: Ümit Hüseyin TOPAL

Mesajgönderen ferit tarih Pzt Eki 01, 2007 5:42 pm

Benim bildiğim kadarıyla yüksek irtifada ikende derin spirallerde vortex ler her turdan sonra genişlio ve yediğimiz irtifayı vportexler kaplıo Bunun bizi ilgilendiren en önemli yanı spiral sonrası kanat çıkışta kabarıp tekrar kendi yarrattığı vortexlere dalarsa bazen problem yaşanabilio bunun için çıktıntan sonra farklı yöne dönüş vermekte fayda var diolar. Tabik ibunlar ileri düzey kanatlar ve spiraller için geçerli :) ytoksa her spiralden sonra aman vortex e girecez dikkat edelimlik bi durum yoktur.
ferit
Mezun Üye
 
Mesajlar: 205
Kayıt: Sal Kas 15, 2005 2:56 pm
Konum: Ferit AKMAN

Mesajgönderen olcay tarih Sal Eki 02, 2007 1:28 pm

feritcim bi yanlışını düzeltmek istiyorum.spiralden sonraki oluşan girdaplar c-sadece ileri düzey kanatları etkiler giblerinden bişey söylemişssin.bu doğru değil.ben spiral çıkışı vorteks yüzünden oluşan kapanmalarımın sayısını hatırlamıyorum(tandem olmasına rağmen)
ni la!!!
Kullanıcı avatarı
olcay
Mezun Üye
 
Mesajlar: 556
Kayıt: Cum Kas 11, 2005 2:03 pm
Konum: Olcay ÜNAL

Mesajgönderen ferit tarih Sal Eki 02, 2007 2:28 pm

evet haklısın tandemi yazmamışım ama bizim normal 1-2 lerde hiç duymadım öle bişi haksızmıyım ne diosunuz
ferit
Mezun Üye
 
Mesajlar: 205
Kayıt: Sal Kas 15, 2005 2:56 pm
Konum: Ferit AKMAN

Mesajgönderen ubu tarih Sal Eki 02, 2007 5:22 pm

Atabilsem doğru düzgün bi spiral söylicem bende :lol: , her performanstaki kanat bu durumla karşı karşıya kalabilir. Performansa ve atılan spirale göre kapanmanın gerçekleşme olaslığı fark eder.
"Efsane ;

Ayrıcalıklı hareketlerin sonucunda doğar...

Uçurumları sevenlerin kanatları olmalı."

Nietzsche
ubu
Mezun Üye
 
Mesajlar: 239
Kayıt: Cum Kas 11, 2005 4:20 pm
Konum: Zeki ÜNAL

Mesajgönderen FaLpY tarih Sal Eki 02, 2007 9:33 pm

:shock:Spiralin çıkışında ters yöne fren uygulamak çıkış sonrasını daha güvenli bir hale getiriyor bencede.Ama atılan ilk spirallerde ve spirali az olan pilotlarda olayın heyecan ve gerginliğinden bunlar pek düşünülmüyor :D Çıkıyosun işte bi şekiilde...Kendimden biliyorum :shock:
KUP !!!
by m.s.a.
Kullanıcı avatarı
FaLpY
Mezun Üye
 
Mesajlar: 314
Kayıt: Çrş Kas 30, 2005 5:35 pm
Konum: MESUT ALP POYRAZ
Ad-Soyad: MESUT ALP POYRAZ

Mesajgönderen karaboa tarih Çrş Eki 03, 2007 1:07 am

bizim zamanımızda yoktu vortex mortex sonradan çıktı bu icatlar. biz atardık çıkardık.
"karaboa"
Kullanıcı avatarı
karaboa
Mezun Üye
 
Mesajlar: 396
Kayıt: Cum Kas 11, 2005 12:43 pm
Konum: Özgür ERDOĞAN

slm

Mesajgönderen gokhan tarih Çrş Eki 03, 2007 6:55 am

aynen özgur kardesime katılıyorum bizim zamanımızda yoktu... biz atardık kapandıgında oluyordu kapanmadıgıda .... her sprialde kapatacak gibi bir kural yok... ama arkadaslar biz koptuk spordan sizlere basarılar....
gokhan
Mezun Üye
 
Mesajlar: 16
Kayıt: Pzt Eyl 04, 2006 10:39 am
Konum: Gökhan Odabaşı
Ad-Soyad: Gökhan Odabaşı

Mesajgönderen ubu tarih Çrş Eki 03, 2007 12:43 pm

[url]http://www.sdu.edu.tr/kulupler/havacilik/forum/viewtopic.php?t=13[/url]
"Efsane ;

Ayrıcalıklı hareketlerin sonucunda doğar...

Uçurumları sevenlerin kanatları olmalı."

Nietzsche
ubu
Mezun Üye
 
Mesajlar: 239
Kayıt: Cum Kas 11, 2005 4:20 pm
Konum: Zeki ÜNAL

Mesajgönderen karaboa tarih Çrş Eki 03, 2007 1:45 pm

tarihe bakarsak o olay bizim zamanımıza denk gelmez dediğim gibi sonradan çıktı bu icat...
"karaboa"
Kullanıcı avatarı
karaboa
Mezun Üye
 
Mesajlar: 396
Kayıt: Cum Kas 11, 2005 12:43 pm
Konum: Özgür ERDOĞAN

Mesajgönderen expilot tarih Çrş Eki 03, 2007 5:10 pm

sizin zamanları annatmaya baslarsanızzz......cıkartmayın cocukları yoldan. walla benim cıkışlarda genelde kapatıyo bi tarafa dönüş vermek bencede mantıklı iç tarafta olsa dönüşte kanat bellli bi tokluk kazanıp kapatmıyo ama kendi haline bırakırsan genelde kapatıyo.irtifada cokda problem olmuyo ama kapatıyo kendided acıyo zaten acmazsa 2 pompa yeterli oluyo.
Kullanıcı avatarı
expilot
Mezun Üye
 
Mesajlar: 185
Kayıt: Cum Kas 11, 2005 2:15 pm
Konum: Ümit Hüseyin TOPAL

slm

Mesajgönderen gokhan tarih Prş Eki 04, 2007 8:07 am

yav varya okudum onuda bu turaya hayranım. adam usenmemis yazmıs satırlarca onun gibisi gelirmi bir daha bu kulübe...
gokhan
Mezun Üye
 
Mesajlar: 16
Kayıt: Pzt Eyl 04, 2006 10:39 am
Konum: Gökhan Odabaşı
Ad-Soyad: Gökhan Odabaşı

Mesajgönderen karaboa tarih Prş Eki 04, 2007 10:52 am

öyle deme gökhan kardeşim senin gibisi de gelmez. gelmedi de...
"karaboa"
Kullanıcı avatarı
karaboa
Mezun Üye
 
Mesajlar: 396
Kayıt: Cum Kas 11, 2005 12:43 pm
Konum: Özgür ERDOĞAN

Mesajgönderen ferit tarih Prş Eki 04, 2007 11:41 am

yo yo geldi
ferit
Mezun Üye
 
Mesajlar: 205
Kayıt: Sal Kas 15, 2005 2:56 pm
Konum: Ferit AKMAN

Re: kulak ucu vorteksi

Mesajgönderen emrergier tarih Pzt Ara 21, 2009 2:49 am

:arrow: Spiral sırasında oluşan türbülans sadece vortex mi, çünkü vortexsin kısaca kanat ucu girdabı olarak biliyorum.Veyselde cok güzel açıklamıştı bize ;
'kanadın ucuna yakın bölgede kanadın eninin uzunluğunun, kulak uç noktasına olan uzunluktan fazla olduğu bölgelerde gerçekleşir.Bunu da bu bölgede hava moleküllerinin hucum-firar arasında ki uzun mesafe yerine daha kısa olan hucum kenarı ve kulak ucu arasındaki yolu izlemesinden kaynakladığını'' anlattı, yada ben öyle anladım.
Şimdi bu durumda spiraldaki türbülasa vortex diye bilirmiyiz :?:
Kullanıcı avatarı
emrergier
Mezun Üye
 
Mesajlar: 23
Kayıt: Cum Ara 21, 2007 1:12 pm
Konum: EMRE ERGİER
Ad-Soyad: emre ergier

Re: kulak ucu vorteksi

Mesajgönderen veysel tarih Cmt Ara 26, 2009 10:19 pm

evet diyebiliriz.vortex zaten türbülans, girdap, anafor demek.
spiral dalışta hız oldukça yüksek olduğundan oluşan vortexte kanadın süzülüşü sırasında meydana getirdiği vortexten çok daha büyük olacaktır. spiralden ani çıkmak yani kanadın enerjisini bitirmeden çıkmak yeni dönem kanatlarda bu yüzden tehlikeli. performansları yüksek olan yeni kanatların tırmanışıda fazla olacağından ani çıkışlarda kanat çok yükselerek kendi vortexine (türbülansına) girecektir. hatta bunu eski pilotlara sorarsan sana spiralden çıkışta ters tarafa dönerek yani sağdan yapılmış bir spiral çıkışında dönüşü soldan vererek kanadı daha tok tuttuklarını anlatacaklar. halbuki biliyoruz ki tek yaptıkları vortexlerinden kaçarak kanatlarını kapattırmamaları.
veysel
Mezun Üye
 
Mesajlar: 187
Kayıt: Pzr Kas 20, 2005 7:04 pm
Konum: Veysel ÇİĞDEM


Dön Aerodinamik

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron